お客様最優先

 自分の都合で動く会社は潰れてしまいます。どんなことも、自分の都合で動くのでなく、お客様の立場に立った行動をお願いします。セレモニーの社員はどんなことがあっても、お客様最優先で頑張っています。例え家族との約束があろうと、運動会があろうと、デートがあろうと、葬儀の連絡があれば、急行をします。故人様、喪主様、ご親族の皆様の思いをいかに形にし、厳かで、感動できる葬儀を行うために、行動をしています。
 ジットも同じです。自分の都合で、「できない」のは「やらない」だけです。できない理由は沢山出てきます。「どうやったらできるか」です。お客様がいて、私たちが生かされているということをしっかり認識をして、お客様の立場に立った行動を全員でお願いします。

 また、4日間増穂商業高校から4名の学生がインターンシップにきていました。朝礼で感想を言ってくれましたが、4名とも、様々なことを勉強してくれたようでした。このインターンシップを通して、「1円の大切さ」、や「両親への感謝の気持ち」、「仕事とは誰かの役に立つためにしているのだ」ということを少しでも感じてくれていたらうれしいです。今後も沢山の学生が、見学やインターンシップにきてくれます。全員みなさんをみて、真似をします。お手本になるような、しっかりとした行動をお願いします。

Putting Customers First

Companies that act according to their own convenience will crumble. No matter what the case, rather than acting in your own interest, put yourself in the customer’s position and act accordingly. JIT Ceremony employees always put the customer first, no matter what is going on. For example, even if they have plans with their families, sports meets, dates, etc., if there is a request for a funeral they will abandon these plans for work. They act in a way that will create a funeral that touches the hearts of those present.

JIT is the same way. Saying “I can’t do something” is really just an excuse for not wanting to do something. There are many reasons why you won’t be able to do something but [you should ask yourself] “What should I do in order to be able to do this?” Understand that it is the existence of the customer that makes our lives possible. Everyone, pleae act in the best interest of the customer.

This past week, four students from Masuho Manufacturing High School interned here at JIT for four days. At morning assembly [on their final day], the four boys gave short reflections on what they had learned during the course of the internship. Each boy’s reflection focused on different things, such as: the value of one cent, gratitude toward parents, and work as something that benefits others. If they understood these concepts even just a little I am happy. In the future we will have many more students come to JIT for internships. To these students, look around you and mimic the good you see in others. JIT employees, be good role models to these students.

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