危機感

 私たちは、作った商品を使ってもらって初めて社会に貢献することができます。いくら良いものを作っても、いくら人が良くても、使ってもらわなければ何の意味もありません。何のために、商品を作っているのですか?ジットの使命はなんですか?

 昨日また倒産してしまった企業があることをニュースで拝見しました。数年前までは本当に利益も出て、好調な会社でも、一瞬先は闇なのです。今は会社を存続することさえも大変な時代です。ジットだから大丈夫ということは決してありません。もっともっと一人一人が危機感を持って、必至にやらなければ会社は存続できません。それをしっかり認識してください。もっと危機感を感じてください。余裕などないはずです。目標を達成できないということは社会に貢献ができないし、自分、家族も幸せになれません。逆に目標を達成するということは、多くの人に幸せを感じて頂けると同時に、自分も家族も幸せになれるのです。日々危機感を持って、行動してください。

Sense of Crisis

We [here at JIT] can contribute to society through the products that we make that people use. No matter how good are products or employees are, there is no meaning to them if no one buys our products. What are we producing these cartridges for? What is our mission here at JIT?

According to yesterday’s news, yet another business has declared bankruptcy. Despite years of profits, this promising company will soon fade away. We are in a time when simply surviving is difficult for companies. We cannot say that just because we are JIT we will be fine. We must each carry a greater sense of crisis for if we don’t, we will inevitably collapse. Please understand this and feel a greater sense of the crisis [we are facing]. We should not expect a surplus. An inability to achieve our goals is an inability to contribute to society or to bring happiness to either ourselves or our families. Conversely, the achievement of our goals will bring happiness to many people, including ourselves and our families. [Therefore,] please feel this sense of crisis everyday and act [accordingly].

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