全ては『人』

   小さな問題、ひとりのちょっとした問題が会社を潰してしまうことがあります。その小さな問題も、大きな問題も、『人』の問題です。全ては、人です。問題を起こしてしまったひとりの人から、自分だけならいいや、という人の気持ち、全てが『人』です。自分自身で確認することが大事です。
    トイレ掃除をしていて、トイレットペーパーを三角に折っていなかったり、汚してそのままになっているのを見ると、次に使う人のことを考えていなかったり、このくらいいいやという気持ちの表れがそこにあると感じます。トイレだけではなく、食堂のテーブルも、自分の着ている服も、全て同じです。汚してしまったら、すぐに綺麗にすることです。失敗することは誰にでもあります。その失敗を、すぐに直すことができるかどうかです。

 先日、あいさつについて社員からもらったレポートに、何かと理由をつけて自分を正当化してしまっていたこと、自分だけが一生懸命していればいい、という気持ち、自分に満足していたことに、恥ずかしく、自分勝手に生活していたことに気づいたと報告してくれました。自分だけという考えから、会社全体を見て足並みを揃えていく事の大切さに気づいてくれたことを嬉しく想います。また、別の社員からは、全てがつながっている、そのことに気づいたとありました。ジットという会社は、私たちの心の中にあります。あいさつ、感謝の気持ちも、全てが自分の中にある、ということ。だから、今を大事にすると、熱い言葉が嬉しかったです。冷めた集団からは何も生まれません。素直さとは、熱い気持ちです。自分から一歩前に出て、必死さを出すことです。

  起こしてしまった問題から、もう一度信用を取り戻すことができました。いつでもこれからです。一生懸命に、自分と戦って、今日も全力でよろしくお願い致します。



Everything is Man

Problems
A little problem, a slight miss by even one person, can result in the collapse of an entire company. All problems, both small and large, come down to human error. Everything comes down to man: the person who causes the problem, the person who thinks, “It’s just me so it’s not a big deal.” It is important for all of us to be vigilant with ourselves.

As I was cleaning the bathroom recently, I noticed many areas that showed a lack of consideration for others or an ambivalence towards appearances: toilet paper left with the ends not folded into a triangle, filth, etc. These things are not restricted to the bathroom but are noticable in the lunch room and people’s clothing as well. If you have dirtied something, clean it up immediately. Failures happen to everyone; therefore, what is important is that you are able to rectify the problem immediately.

From Employee’s Daily Reports
The other day, the employee who recently failed at properly greeting her superiors wrote in her daily report that she had come to realize that her attitude toward work (“I’m working hard so isn’t that enough?”) was nothing more than a self-justification. Realizing how selfish she had been, this employee was embarrassed by her behavior. I was very happy to see that she had thought about her behavior and, looking at those around her, stepped back in line with all the other employees.

Another employee wrote about his realization that everything is connected. We hold JIT – in particular its emphasis on greetings and gratefullness – in our hearts. Therefore, the passionate words of these employees that showed emphasis on the present made me very happy. Nothing can come from a lukewarm or apathetic group. An honest, straightforward heart is one of passionate feelings. It is one that progresses as if its life were on the line.

Resolution
We were able to regain our customer’s trust that we had lost recently due to an error on our part. It will always be like this.

As always, live today as well with your entire being, fighting your weaknesses and going foward with all your strength.

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