素直に、一生懸命に

人は気づいて行動し、成長します。久しぶりに会った友人の子が大きくなったり、変わったと思うことは、成長しているからです。仕事の方法や進め方も、気づき、徐々に良い方へと変わっていきます。
その中で、ずっとかわらないものは、『創業の精神』と『経営理念』です。

私は、今年に入ってから12冊の本を読み勉強しています。やるかやらないかを、決めるのは自分です。自分のことを思って、本当に注意してくれる人は両親や家族です。私も皆を注意します。言われるうちが華です。『時間』は全ての人に同じだけ与えられているものです。自分が一生懸命にやらないと、周りに迷惑がかかります。

上司・幹部は熱意がある人がなるのです。素直で、一生懸命な人が上司・幹部でいると、周りに同じ志を持った人や同じ気持ちの温かな人が集まってきます。
問題が起きている時にとる、人の行動は、3種類あります。ひとつは、その問題をいち早く共有して、どうしようかと敏感に行動する人。これは、この世界的不況に社長交代、リストラ等をすぐに実行する人たちが例に挙げられます。二つ目は、起きていることがわかっても、どうしたらいいかわからず何もしない、または人の真似をする人。そして三つ目は、起きている状況がわからない人です。子供のこと、家族のことがわからない、社員・部下のこともわからなければ、当然お客様のこともわかりません。危機感がないのです。勉強をする時間をつくることも、ここまでやるのかと言わせるほどやるのが上司であり、幹部なのです。今やったことは、半年後、1年後に結果が出てきます。人が気づくこと考えることは永遠、永久です。

出張に行っていた間の社員日報も全てに目を通しました。
自分の気持ちを決めているのは自分自身である、と言うことに気づき、不安や危機感を抱えている社員。人は仕事に慣れてきたころに、ミスや失敗をするものです。慣れるほどに不安を持つことができるのは、自分に慢心していない証拠です。この気持ちを持ち続けて欲しいです。
県内営業に回っている社員からは、ジットが何をしている会社なのか知らない人がいることを知った、とありました。知らない人がいることは、ピンチでもありチャンスでもあります。対応の速さにお客様に喜んでもらえることができた、という報告もありました。クレームから信用を得られたことが私も嬉しく思います。
ジットは、環境の仕事を通して、『人』をつくる会社です。これからも、チームジットとして、全員で、山梨のために貢献していきます。




Honestly, Diligently

Humans grow by acting on what they notice around them. The reason a friend’s child seems to have gotten bigger and changed is because he is maturing. Similarly, work methods and procedures also slowly but steadily improve. In that are the unchanging creeds and principles of our company.

So far this year, I have read 12 books. The decision whether or not to do something is entirely up to the individual. The people who will truly advise you are few: primarily your parents and family. I will also advise everyone around me. Within the warning or advice there is beauty. Time is given equally to everyone. If you do not work as hard as you can, it will cause trouble or inconvenience for those around you.

Leaders are those who are enthusiastic or zealous. If leaders are honest, hard-working people, people with similar spirits and feelings will gather around them.

When a problem arises, there are 3 types of reactions you could have: 1) you promptly take ownership of the problem and act sensibly with regard to what should be done (an example of this can be seen in the changing of company presidents and company restructurings happening in response to the current economic crisis); 2) although you understand what the problem is, you do not know what you should do and consequently either do nothing or simply copy others; and lastly 3) you do not understand the situation around you. If you do not understand the relationship between children and families, or the relationship between employees and subordinates, then you will not understand the customer either. This is because there is no sense of crisis. It is management who must set aside time for study and tell the boss what has been done. The results of what is done now will not appear for another six to twelve months. What a person will notice and what he will think is limitless.

I read the all the daily reports that my employees wrote while I was away on business trips. Among these reports I noticed one employee who had realized that he was the only one who could change his attitude and had embraced uncertainty and a sense of crisis. It is when a person gets used to his work that misses and failures occur. The proof that one is not full of pride in himself is found in the ability to be familiar with ones work while still feeling a sense of insecurity. I hope this employee continues to have these insecurities. The employee in charge of customers within Yamanashi prefecture wrote in one of his reports about a customer who did not know what type of work JIT did, a situation that offers both a pinch and a chance. I also learned about one customer who was pleased by the fast response he received. The fact that JIT was able to earn a customer’s trust through the response to his complaints made me happy as well. JIT is a company that creates people in line with the environment they are in. Team JIT will continue to contribute to to Yamanashi.

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