社員の意識「危機感」

社員に、特に幹部にもっともっと危機感を持ってもらいたい、気づき、自分の問題として捉えて欲しいと念い話をしました。
ひとりひとりの業務を楽にさせるために人を入れるのではないことをもう一度認識し、みんなを幸せにするために、世界に必要な会社になるために私たちがいるということ、もっとお互いに厳しくなり、追い詰めていかないとジットは存続できないという危機感を感じ、言われたことをやっているだけの自分に気づき、自分の価値に気づいたからこそ、会社が潰れるという危機感と、自分がここにいられるかという危機感も持ち、今後は時間、内容、計画等厳しく行っていくと報告してくれた社員がいました。
また、別の社員は、本当の意味で危機感も持っていなかったこと、売上落下している中での人員増加による利益の減少に、自分には影響はないと感じて過ごしていたこと、明日が今と同じようにあり、会社が同じように運営されていくと勝手に思い込んでいた事、自分が大した努力もせずにそんな未来を描いていたことに恥ずかしさを感じ、明日も、1年後も、大丈夫な保障はないことに気づき、人員増加に伴い自分の業務効率を上げ、売上が伸びるように自分で自分の力量を伸ばさなければいけないと反省し、明日の自分は今日の自分よりも0.1でも仕事量や仕事の幅を広げるようにしていき、売上・会社全体のことを考えた仕事を危機感をもって行っていくと決意してくれました。

一人の社員の気づきが本当に嬉しいです。

ライバルは自分自身です。チームジットの全員がこのことに気づいて、危機感を持って業務にあたるようにお願い致します。全ては、全ての問題を自分の問題として捉え、自分に負けずに行動していく、経営理念にあります。

Employees’ Crisis Consciousness

I hope that the employees, in particular my managerial staff, will carry a heavier sense of crisis and will approach each problem as if it was their own. Once more recognize that people are hired not to make your work easier. Moreover, remember that JIT is a company created for the happiness of everyone and to provide the world with what it needs.

From One Employee:
Be strict with each other for if we do not pursue our goals, I feel there is a danger that JIT will cease to exist. It was a realization of my own value that made me recognize the danger of JIT collapsing or me no longer working here at JIT. Having realized this, I will be more strict with my time and reports.

From Another Employee:
I have not had a true sense of crisis, at least not in the proper sense of the term. I acted as though the decrease in profits – a result of increases in personnel amidst a decrease in sales – had no effect on me and that tomorrow would be just as today, that JIT would operate just the same as always. The realization that I had, for my own convenience, believed this and has drawn such a future without any real effort is embarrassing and I realized there is no assurance that next year, much less tomorrow, will be okay. I realized that in order to support the increase in personnel, in order to increase sales, I need to increase how much effort I put into my work. The me tomorrow needs to work 110% harder than the me of today. I have decided to expand my work and, for the sake of sales and everyone at JIT, to go forward with a greater sense of crisis.

From the President:
I am happy that one of my employees took notice of herself.

Your rival is you. I ask that everyone in JIT follow these examples and have a greater sense of crisis in their work. As one of our creeds says: “Treat all problems as if they were your own and, without losing to yourself, go forward.”

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